torstai 1. joulukuuta 2011

Joulu mietteitä ja Nightwish!!!

Pääsin tässä myös kuuntelemaan Nightwishin uusinta Imaginaerum albumia vihdosta viimein. ja mielipiteeni on kyseisestä levystä yllättävän positiivinen. Olen kuulunut monien niiden fanien joukkoon, jotka eivät oikein sulata uuden laulajan Anette Olzonin ääntä kyseisen bändin laulujen äänenä. Jotenkin se on niin erilaista verrattuna Tarja Turusen kauniiseen ooppera tulkintaan. Aluksi pidin ääntä jopa ärsyttävänä teini määkimisenä, jota saa kuunnella ihan tarpeeksi noista tusina teini poppareiden suusta...Mutta tässä uudessa levyssä täytyy positiiviseksi asiaksi todeta, että alkaa pikkuhiljaa toimimaan. Eli siis oman aikansa menee. Olen edelleen sitä mieltä, että Turusen mukana lähti osa bändin sielua, mistä olin aina pitänyt, varmasti monien muidenkin kuuntelijoiden mielestä. Siitä olen tyytyväinen, että tietynlainen samankaltaisuus musiikkityylissä on edelleen pysynyt. Monien hyvien bändien vikana, kun usein on uuden laulajan myötä vaihtuva musiikki tyylikin pilannut monet helmet! Seikka, jonka myös olen huomannut on Marco Hietalan rooli nykyisessä kokoonpanossa. Hänen ääntään kun on kuultavissa nykyään enemmän verrattuna Turusen aikaisiin kappaleisiin. Marcon ääni saa minussa aikaan mukavia kylmiä väreitä selkäpiissä. Siinä meinaan on lauluääni, joka minun korvassa kuulostaa aivan mahtavalta. Nightwishissä olen aikanaan tykästynyt kappaleiden melodiaan ja tietynlaiseen voimakkaaseen musiikilliseen dramatiikkaan! Musiikkia kuullessaan tulee hirveän paljon erilaisia tuntemuksia ja mielikuvituksia, ja siitä minä musiikissa pidän. En pidä esimerkiksi mistään örinä oksennus metallista, koska minun mielestäni niissä vain ei ole sielua ja tunteiden kirjoa. Oksennusta saan nauhoitettua ihan itse jos sitä haluan kuunnella!=D Tämä siis on vain minun oma näkemykseni musiikki maustani ja arvoistani, ei kannata ottaa henkilökohtaisena loukkauksena. Ihmiset kun pitävät niin erilaisista musiikeista. Mutta eiköhän tämä fanitus riitä taas tältä kertaa!!! Näitä asioita, kun voisi jatkaa vaikka maailman ääriin!!!=D

Joulukuun ekapäivä!! Mä en oo ollu mikään joulu ihminen moneen moneen vuoteen... Pienenä toki olinkin, nautin joulukoristeista, valoista, kynttilöistä, rauhallisuudesta, perheen läsnäolosta. Mutta kun olin yhdeksännellä luokalla yläasteella, se kaikki muuttui... Mummini kun kuoli (vain 50 vuotiaana) juuri joulun alla pahaan syöpään, ja vanhempieni ero oli silloin ajankohtainen asia myös... Se ehkä muutti jotain sisälläni ja en ole Joulusta osannut nauttia...Liikaa huonoja muistoja. Ahdistanut suorastaan, joka vuotinen pakko hössötys ja lahjat ja juhlat... Anoppini yrittää, joka vuosi aina iloisesti hössöttää minulle joulun ihanuudesta ja koristeista ja valmisteluista...Ja täytyy kyllä myöntää, että hän on ollut tärkeässä roolissa nyt siitä päätä nostattavasta tunteesta, jossa Joulu alkaa pikkuhiljaa täyttämään taas minunkin sydämeni lämpöisellä haavoja paikkaavalla voimalla.
Minulle Joulu on sitä rauhoittumista ja perheen kanssa oloa. Sitä, että syödään ja saunotaan, levätään, katsellaan lumiukko tarinaa aina jouluaamuisin telkkarista (Se perinne on ollut joka vuotinen,pakko nähdä!!!!), pelataan yhdessä vaikka lautapelejä. Ennen kaikkea levätään. Joulu EI OLE sitä että vedetään joulukännit ennen kello kolmee iltapäivällä ja sitten haukutaan kaikki sukulaiset lyttyyn jotka ei paikalla ole... Sitä meinaan on minun yhdessä "puolisko suvussa" ollut nyt viimeiset kaks vuotta tapana! En tiedä miksi, mutta mummin kanssa juuri puhuin asiasta viime viikonloppuna ja kerroin hänelle ristiriitaisista tuntemuksistani asiasta ja yleensäkkin Joulu suunnitelmista. Mikään ei meinaan pilaa Joulutunnelmaa niin hyvin, kuin ulkoovella tuhannen juovuksissa vaastaan tulevat sukulaiset, jotka toivottavat hyvää joulua hoiperrellen ja viinalta löyhkääville!!! Onko muilla kenties yhtä paskoja kokemuksia Joulun ihanuudesta?!=D
Sarakin sai oman joulukalenterin! <3

Minulla oli aikeissa kirjoittaa jostain muustakin asiasta, mutta ajatus hävisi jonnekkin enkä kerinnyt saamaan sitä kiinni!!! Ehkä on paree lopettaa tämä postaus tähän, ja jatkaa sitten uudestaan, kun mieleen juolahtaa uutta kirjoitettavaa!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kaikki kommentit ovat tervetulleita. Anonyymit: Laitattehan nimimerkkiä kommenttinne perään?! kiitos!=)