perjantai 15. marraskuuta 2013

Dreamcatcher

Helsingin reissun jälkeen näin eräänä yönä kovin kummallisen unen!!

Oli pimeää ja juoksin yhdessä mieheni kanssa mäkeä ylös jonka laella odotti bussi!! Pelkäsimme että jäisimme pois kyydistä... Ehdimme nipinnapin kyytiin. Ummistin silmäni lohdullisena bussin hörähtäessä liikkeelle. Yhtäkkiä minulle valtasi tunne, että joku tuijottaa minua!! Avasin silmäni ja edessäni rötkötti pöydän toisella puolella lippujentarkastaja kädet puuskassa, virne naamalla tuijottaen suoraan minua! Tuiskasin tälle "no mitä?" johon lippujentarkastaja totesi edelleen virnuillen "onko teillä liput"... Minä hänelle vastasin, ettei me ehditty niitä mistään ostaa, kun oli kiite juosta bussiin, ajattelimme että sen saa täältä ostettua!! Tähän tarkastaja edelleen virnuillen vastasi "mutta kun ei saa" ja alkoi kirjoittamaan sakkolappua!!! Ja saimme 180€ sakot siitä hyvästä, ettei lippua ollut!!=D
No bussimatka jatkui.. Yö oli vaihtunut päiväksi ja minä katselin ikkunasta pihalle. Ulkona kimmelsi valtava järvi. Ihailin veden kauneutta ja kuvittelin, miltä tuntuisi istua järven rannalla... Mietteeni tosin katkesivat melkoisen nopeasti nähtyäni bussin ikkunan ohi lipuvat mädät portaat!!! Sellaiset avoimet puu askelmat, ilman kaiteita, kuten nämä:
Vaikeasti korjattava puuporras jätetään korjaamatta - uusittava kokonaan. Kulkureitit portaan sivuilla!
kuva lainattu googlesta
Portaat olivat todella tummat ja mädät, olivat katkenneet säröisesti ja vesi oikein tirskui portaista... ihmettelin, että mistä moiset siihen oikein lipuivat ja tarkemmin tutkaillessani ne portaat killuivat nosturin päässä...ja portaat siis olivat vähintäänkin pilvenpiirtäjän kokoiset!!=D
Ja jottei portaat olleet tarpeeksi kummallinen asia siinä niin huomasin unessa ajattelevani, että olen nähnyt nuo samat portaat aiemminkin jossain aikaisemmassa unessa!!! Herättyäni tunne oli todella voimakas, että portaat olen tosiaankin ennenkin nähnyt ja silloin ne olivat vielä ehjät muuta en sitten muistakkaan, että missä yhteydessä olen niitä portaita katsellut joskus aikoja sitten!!??o_O Tai oikeastaan olen nähnyt ne portaat tosiaan useassa eri unessa joka tuli vasta mieleen kun näin tämän unen... ja erikoista on se että ennen muistan nähneeni portaat ehjinä.. Jäin pitkäksi aikaa pohtimaan, että miksi ne nyt olivat mädät?
Mitä portaiden näkeminen tarkoittaa unimaailmassa?=D

No uni vaihtui kuin sormia napsauttamalla ja seuraavaksi bussi olikin pysähdyksissä erään kaupan pihalle!! Tiesin, että minun oli mentävä sisälle!!! Eteeni avautui todella täyteen ahdettu putiikki!!! Vaatteita roikkui täyttäen kaikki seinät!! Hyvä kun mahtui kulkemaan ilman, että ei pudota mitään!! Huomasin edessäni avonaisen portaikko kuilun... Kurkistin reunalta alas, näin että alhaalla oli myös kerros joka oli täynnä vaatteita!! Ainoastaan portaat puuttuivat!! Alakerrokseen olisi pitänyt hypätä, tai kulkea selkä kiinni seinää pitkin jotain ohutta lankkua pitkin!! Päätin olla tällä kertaa menemättä alas, sillä tiesin jo entuudestaan jälleen, että olen ollut tässä paikassa aiemminkin!! Sama tuttu portaaton kuilu muistutti minua unista jotka olin nähnyt useasti aiemminkin!! Ainoa eroavaisuus vain oli siinä että ennen nähty vaatekauppa oli saanut valikoimiinsa myös kirjoja!!! Uni loppui siihen!!!

Herättyäni olin enemmän kuin pyörällä päästäni!! Samassa unessa toistui kaksi asiaa jotka olen nähnyt aiemminkin.. muistin ne vasta kun näin ne nyt uudelleen!! Ja erikoista että molemmissa tapauksissa oltiin edetty tässä tutussa asiassa johonkin suuntaan!! Ennen meressä/järvessä seisseet kaiteettomat portaat olivat nyt mädät ja niitä oltiin purkamassa pois ja sitten vielä portaaton kauppa oli saanut vaatteiden lisäksi valikoimiinsa myös kirjoja!!!
Jotain nämä selvästi tarkoittavat, olisi vain mielenkiintoista tietää, että mitä..

Jos lukijoissa on oikea unipsykologi, niin vastausta tähän voi antaa!!;) vink vink...
P.s. Aloitin tekemään itselleni unisiepparia...minä kun en aiemmin ole omistanut sellaista ollenkaan!! Ja sen verran olen taikauskoinen että en voi valmista tuollaista ostaa vaan koen että tämä tuo onnea ja hyviä unia kun teen sen ihan itse!!! Olen jo muutamaan kertaan tuon verkon purkanut kun en saanut sitä menemään mieleiselläni tavalla!!=D Ja pahuksen lankakin loppui kesken, saan samaa lankaa haettua vasta maanantaina kaupasta!!:( Mutta ehkä joskus saan sen valmiiksi!!=D

6 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen uni! Minäkin nään monesti unia joissa jokin jo ennalta nähty juttu toistuu. Jos olen oikein sairas, näen samaa ahdistavaa unta mitä olen nähnyt jo pienestä pitäen ollessani kipeä. Olisi hauska opetella tulkitsemaan unia.

    Minäkin tahtoisin värkätä siepparin, vaan luulen olevani niin tahmatassu ettei se minulta luonnistu. En varmaan edes osaisi moista tehdä. :D Laita kuvaa siepparista jahka saat sen valmiiksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä erikoista kun jotkut tietyt asiat toistuu unissa ja kun ne monesti tajuaa siinä unessa, että hei, olen nähnyt tämän ennenkin!:)
      Olisi kyllä mukavaa osata oikeasti tulkita unia!!^^ toisaalta en tiedä haluanko oikeasti tietää mitä ne tarkoittaa!! XD viittaavat kumminkin johonkin totaali sekoamiseen!!=D

      Juu laitan varmasti!!:) piti jo saada valmiiksi tähän postaukseen, mutku lanka loppui kesken niin ei auta kun tehdä ensiviikolla valmiiksi!!:)

      Poista
  2. Hieno unisieppari näyttäis olevan tuloillaan! :) Mullakin on monta vuotta killunnu sellainen itse tehty makkarin seinällä. Tarvis vaan se verkko tehdä uudelleen vähän paremmasta langasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos!!^^
      Katoo uudestaan kun pääsen loppuun asti tuossa, että onko enää hieno vai joudunko taas purkamaan ja aloittamaan alusta!! ! XD

      Poista
  3. Hyvältä näyttää tuo unisiepparin alku! :) Erikoinen uni, miunkin unissa on välillä jotain samoja elementtejä ja unien tulkinta-kirjoista selviää välillä mistä on kyse mahdollisesti. ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!!^^
      itse olen vähän kyseenalaistanut nuo unikirjat!! Mahtavatko yhtään pitää paikkaansa? mutta täytyy vilkaista ihan huvinkin vuoksi mitä niissä sanotaan asiasta!!:)

      Poista

Kaikki kommentit ovat tervetulleita. Anonyymit: Laitattehan nimimerkkiä kommenttinne perään?! kiitos!=)